Waarom een crash dieet niet werkt

3 redenen waarom een crash dieet niet werkt

Crash dieet dieet gezond afvallen permanente verandering

Zelf ervaren dat het crash dieet niet werkt en benieuwd hoe dat komt? Veel mensen die het proberen vallen inderdaad wel af, maar komen binnen korte tijd weer aan en zijn dan niet zelden verder van huis.

Er bestaan tal van redenen waarom het crash dieet niet werkt, ook al gebruik je het beste crash dieet schema.We gaan er in ieder geval 3 voor je op een rij zetten. Je gaat immers afvallen zonder dat er een verandering plaatsvindt, waardoor de kans groot is dat je weer terug zal vallen in je oude patroon. Bovendien bestaat het risico dat je honger krijgt tijdens het afvallen, waardoor sommigen het einde van het crash dieet niet eens halen of dan zwaarder zijn dan toen ze eraan begonnen. Tenslotte heb je de biologie van het menselijk lichaam tegen je in het harnas gejaagd. Tijdens een crash dieet gaat het lichaam in de spaarstand, waardoor je na het dieet ineens veel te veel eet en drinkt.

Afvallen zonder verandering

Gezond afslanken heeft niet zozeer te maken met minder eten, maar vooral met anders eten. Het is in sommige gevallen prima om minder te gaan eten, mits je dat een langere periode vol zou kunnen houden.

Voordat je aan een gezonde manier van afslanken wilt beginnen is het verstandig om bij jezelf na te gaan of je dit gemakkelijk een jaar zou volhouden. Een jaar lang, dus 12 maanden, 365 dagen lang. Een crash dieet duurt over het algemeen maar kort, waardoor mensen zich ertoe zetten om het vol te houden en er daarna weer vanaf zijn.

Wanneer je een crash dieet volgt, vindt er geen permanente verandering plaatst, waardoor je na afloop van het crash dieet gewoon weer in je oude patroon vervalt. Het resultaat? Je komt weer gemakkelijk aan en mogelijk word je zelfs zwaarder dan je al was.

Honger tijdens het afvallen

Een andere reden dat het crash dieet niet werkt is dat je al tijdens het afvallen honger kunt gaan ervaren. Je lichaam is een bepaald eetpatroon gewend en gaat er vanuit dat dit ook gewoon door blijft gaan. Zodra je start met een crash dieet is dat niet langer het geval, waardoor je veel minder te eten inneemt. Het lichaam gaat daartegen protesteren, door je aan te geven dat je honger hebt. Het is dan heel lastig om het crash dieet überhaupt vol te houden, een van de redenen dat dit voor bijna niemand werkt.

Spaarstand voor het lichaam

Tenslotte zorgt het lichaam er tijdens een crash dieet voor dat het in de spaarstand gaat. Dat betekent dat je je futloos zal voelen en nergens energie of kracht voor hebt. Het lichaam gaat zuiniger om met de weinige calorieën die je inneemt, om daar naar te kunnen leven.

Het is een van de redenen dat een crash dieet niet werkt, omdat je na afloop van het dieet weer veel meer gaat eten (om het te vieren dat je het hebt gehaald). Het lichaam stond echter nog in de spaarstand, waardoor er voordat je het weet weer een paar ons of zelfs een paar kilo aan zit en het crash dieet voor niets lijkt te zijn geweest.

Gepubliceerd door: Lisa

Exotic Must Know

Open gesneden avocado bloem

Eén Avocado bevat 15 gram vet!

Wist je dat 100 gram avocado 15 gram vet bevat? Dat zijn veelal gezonde vetten die goed zijn voor je lijf. 100 gram avocado is 160 calorieën. Dus ondanks dat avocado's gezond zijn zijn en veel voedingsstoffen bevatten, zijn het wel kleine calorie monstertjes.

Eet zoveel mogelijk kleurrijke voeding

Groente en fruit die veel kleur bevatten, bevatten veel gezonde voedignsstoffen. Eet dus zo kleurrijk mogelijk en varieer! Dan krijg je zoveel mogeljk verchillende voedingsstoffen binnen.

Wist je dat komkommer en watermeloen familie zijn?

Komkommer en watereloen stammen allebei af van de tweezaadlobbige planten, het is dus familie van elkaar.

Je haar en huid hebben ook gezonde voeding nodig

Om je haar mooi glanzend te houden heeft ook je haar verzorging nodig vanuit binnenuit. Droog en breekbaar haar kan het gevolg zijn van slechte eetgewoontes en een tekort aan voedingsstoffen. Voedsel met Omega-3 vetten, zoals vette vis en noten, laten je haar weer glansen. Omdat je haar bijna pure lichaamseiwitten zijn, is het logisch dat proteïnerijke producten je haar versterken. Denk hierbij aan vlees, vis, zuivel en eieren.