Gezonde chocolade tijdens je dieet

Gezonde chocolade tijdens je dieet

Gezondheid Dieet Lifestyle Gezonde chocolade

Chocolade is een wereldwijd geliefd lekkernij die nauwelijks te weerstaan is. Wanneer je een dieet volgt, valt chocolade daar meestal buiten. Maar is dat nodig? Er bestaat gezonde chocolade die je tijdens een dieet gerust kunt eten. Er zijn tal van wetenschappelijke onderzoeken gedaan naar chocolade in combinatie met gezondheid. De algemene eind conclusie is dat chocolade een positieve werking heeft. Chocolade bezit natuurlijke antioxidanten.

Eten van een klein stukje chocolade tijdens een dieet

Dagelijks kun je een klein stukje chocolade eten tijdens een dieet. Chocolade vermindert vetopname die het lichaam in zich op neemt, is gebleken. Het gaat dan niet om een hele reep chocolade per dag eten, maar ongeveer één à twee blokjes. Het is doorgaans de pure vorm van chocolade die aanbevolen wordt bij een dieet. Denk bijvoorbeeld aan pure chocolade druppels die makkelijk te nuttigen zijn. Wanneer je gezonde chocolade koopt, kun je het beste een kleine hoeveelheid kopen. Je wordt op die manier niet verleidt tot te veel eten.

Waarom pure chocolade gezond is

Chocolade heeft als hoofdbestanddeel cacao. Cacao is de reden waarom chocolade gezond is. Cacao wordt uit de vruchten van een cacaoboom gehaald. Cacaopoeder bevat magnesium, ijzer, zink en vezels. Aan calorieën bezit het ongeveer 39 kilocalorieën per 10 gram cacaopoeder. De bittere smaak van pure chocolade valt niet bij iedereen in de smaak. Bij het bereiden van pure chocoladeproducten worden er suikers toegevoegd waardoor de calorieën per chocoladeproduct omhoog gaat. Lees daarom de ingrediënten altijd goed door. Tegenwoordig bestaan er chocoladeproducten met 98% cacao. Het gaat dan om de echte donkere pure chocolade. Je hebt aan een klein stukje pure chocolade snel genoeg. Tijdens je dieet beperkt chocolade eten kan best. Af en toe een klein stukje chocolade heeft een goed effect op je gezondheid. Bovendien word je er vrolijk van door de stof fenylethylamine die in chocolade zit. Diëten kan behoorlijk zwaar zijn. Op zijn tijd kan chocolade je dan opvrolijken.

Acticoa chocolade

Fabrikanten mogen chocolade niet aanprijzen als ‘gezond’. En toch is er één uitzondering en dat is chocolade gemaakt met Acticoa. Acticoa zijn chocolade parels die bijzonder veel flavanolen bevatten. Flavanolen zitten van nature al in cacao. Alleen bij het verwerken van de cacao gaat er veel van deze stof verloren. Na lang onderzoek is er een manier gevonden om het toch te behouden. Flavanolen hebben een positieve werking op de bloedvaten. Bloedvaten worden elastischer en hierdoor is er een betere doorbloeding. Ook is uit onderzoek gebleken dat flavanolen geheugenverlies bij ouderdom kunnen terugdraaien. De smaak van Acticoa chocolade is hetzelfde als pure chocolade. Zo kun je helemaal zonder schulgevoel genieten van een heerlijk stukje chocolade, zelfs tijdens je dieet.

Gepubliceerd door: Lisa

Exotic Must Know

Open gesneden avocado bloem

Eén Avocado bevat 15 gram vet!

Wist je dat 100 gram avocado 15 gram vet bevat? Dat zijn veelal gezonde vetten die goed zijn voor je lijf. 100 gram avocado is 160 calorieën. Dus ondanks dat avocado's gezond zijn zijn en veel voedingsstoffen bevatten, zijn het wel kleine calorie monstertjes.

Eet zoveel mogelijk kleurrijke voeding

Groente en fruit die veel kleur bevatten, bevatten veel gezonde voedignsstoffen. Eet dus zo kleurrijk mogelijk en varieer! Dan krijg je zoveel mogeljk verchillende voedingsstoffen binnen.

Wist je dat komkommer en watermeloen familie zijn?

Komkommer en watereloen stammen allebei af van de tweezaadlobbige planten, het is dus familie van elkaar.

Je haar en huid hebben ook gezonde voeding nodig

Om je haar mooi glanzend te houden heeft ook je haar verzorging nodig vanuit binnenuit. Droog en breekbaar haar kan het gevolg zijn van slechte eetgewoontes en een tekort aan voedingsstoffen. Voedsel met Omega-3 vetten, zoals vette vis en noten, laten je haar weer glansen. Omdat je haar bijna pure lichaamseiwitten zijn, is het logisch dat proteïnerijke producten je haar versterken. Denk hierbij aan vlees, vis, zuivel en eieren.