Tips om je huid gezond te houden met fruit!

Tips om je huid gezond te houden met fruit!

Gezondheid Voeding Fruit Vitamines & mineralen

Fruit helpt voor het krijgen van een gezonde huid. Fruit wordt vaak gebruikt als een middel voor verzorgende huidproducten. Fruit is ook nog eens goed om te eten. Zo krijg je veel vitaminen, vezels, mineralen en antioxidanten binnen. Fit zijn en een stralende huid, perfecter kun je het niet hebben. Hieronder de fruitsoorten die goed voor je huid zijn:

Laat je huid stralen met de papaya

De papaja is een gezonde vrucht. Als je de pulp van de papaya eruit haalt, kun je het daarna op je huid smeren. Het zorgt ervoor dat je huid gedesinfecteerd is. Je huid voelt weer lekker aan en het verwijdert zelfs de dode huidcellen. De papaya is ook nog eens goed voor je gezondheid! Het bevat veel vitamine C en het helpt bij het bevorderen van je spijsvertering. Dus eet de papaya lekker op, of smeer het op je huid. Je zult er weer stralend uitzien!

Een mindere vette huid & een stralende goed met de mango

De vitamine C in de mango zorgt ervoor dat de huid lekker glad blijft. Het zorgt ervoor dat de poriën verder open gaan, je huid minder vet oogt en een stralende gloed op je gezicht krijgt. Ook zorgt de mango ervoor dat de dode huidcellen weg gaan en om het nog mooier te maken: werkt het anti-verouderend.

De citroen gezond voor binnen & buiten

Een citroen heeft een reinigende werking. Als je in de ochtend een glas water met een uitgeperste citroen drinkt, heeft het een ontgiftende werking op de lever. Je huid zal er na een tijdje veel beter uit gaan zien. Als je met de citroenschil over je huid wrijft, kunnen je sproeten en ouderdomsvlekjes oplichten.

Ga huidveroudering aan met de granaatappel

De granaatappel is nog niet heel bekend om op je huid te smeren, maar het is een sappige vrucht die huidveroudering tegen gaat. De granaatappel zorgt er zelfs voor dat er nieuwe huidcellen worden aangemaakt. Kopen dus!

Krijg sterke botten door de framboos & boost je huid

In de framboos zitten vitamines D. Ook zit er in een framboos calcium. Dit zorgt weer goed voor enorme sterke botjes. Dit is goed aan de binnenkant van je lichaam maar de framboos zorgt ook voor een gezonde huid. Je huid krijgt een enorme boost en zorgt ervoor dat jij weer helemaal gaat stralen.

De banaan goed voor de concentratie, en ook nog eens anti-verouderend effect

Een banaan is super gezond en bevat boordevol vitamines en mineralen, waaronder vitamine A, vitamine B, vitamine, ijzer en calcium. De banaan zorgt voor een anti-verouderend effect en bevordert de concentratie. Een win-win situatie! Lekker en mega gezond!

Een lekker zacht huidje door de grapefruit

De grapefruit is een citrusfruit wat veel vitamine C en antioxidanten bevat. Als je grapefruit aan je eetpatroon toevoegd dan gaat je huid al super erg veranderen. Het zorgt er namelijk voor dat je gezond eruit ziet en dat je een zachte huid krijgt.

Nog meer tips om je huid gezond te houden met fruit….

  • Meer variëren met fruit? Gooi alle fruitsoorten in de blender, en lekker opdrinken maar!
  • Geen zin om het op te drinken? Smeer de smoothie als een masker op je huid. Lekker stralen!
  • Volgens het voedingscentrum eten we gemiddeld 1 stuk fruit per dag. Dat is te weinig! Er wordt aangeraden om 2 stuks fruit per dag te eten. Maar hoe zorg je er nou voor dat je meer fruit eet? Ga in gesprek met je hr-manager, baas of office manager. Benoem alle voordelen die fruit oplevert. Denk aan meer concentratie, mooier van binnen en van buiten! Bij Fruit.nl kun je bijvoorbeeld heel eenvoudig een fruitmand laten bezorgen Fruitmand laten bezorgen. Hierdoor wordt de drempel veel lager om 2 stuks fruit te eten!
gezond en lekker fruit
Gepubliceerd door: Lisa

Exotic Must Know

Open gesneden avocado bloem

Eén Avocado bevat 15 gram vet!

Wist je dat 100 gram avocado 15 gram vet bevat? Dat zijn veelal gezonde vetten die goed zijn voor je lijf. 100 gram avocado is 160 calorieën. Dus ondanks dat avocado's gezond zijn zijn en veel voedingsstoffen bevatten, zijn het wel kleine calorie monstertjes.

Eet zoveel mogelijk kleurrijke voeding

Groente en fruit die veel kleur bevatten, bevatten veel gezonde voedignsstoffen. Eet dus zo kleurrijk mogelijk en varieer! Dan krijg je zoveel mogeljk verchillende voedingsstoffen binnen.

Wist je dat komkommer en watermeloen familie zijn?

Komkommer en watereloen stammen allebei af van de tweezaadlobbige planten, het is dus familie van elkaar.

Je haar en huid hebben ook gezonde voeding nodig

Om je haar mooi glanzend te houden heeft ook je haar verzorging nodig vanuit binnenuit. Droog en breekbaar haar kan het gevolg zijn van slechte eetgewoontes en een tekort aan voedingsstoffen. Voedsel met Omega-3 vetten, zoals vette vis en noten, laten je haar weer glansen. Omdat je haar bijna pure lichaamseiwitten zijn, is het logisch dat proteïnerijke producten je haar versterken. Denk hierbij aan vlees, vis, zuivel en eieren.