Welk sportschool abonnement moet ik kiezen?

Welk sportschool abonnement moet ik kiezen?

Gezondheid Sporten Lifestyle Sportschool

Je hebt eindelijk de motivatie gevonden om weer eens te gaan fitnessen, bent op onderzoek uit gegaan naar een sportschool in de buurt die het best bij jou past en hebt diverse proeflessen gevolgd. Uit al deze sportscholen koos je diegene die lekker rustig was. Maar dan komt het moment waarop je moet beslissen: welk abonnement ga ik kiezen? Kies ik voor 24 maanden vanwege de prijs, of kies ik voor 3 maanden omdat ik niet zeker weet of ik fitness we leuk vind en betaal ik wat meer? Dit is een voorbeeld van een van de vele afwegingen die eenieder eigenlijk zou moeten maken bij het kiezen van een sportschool abonnement. In dit artikel geven wij je een aantal tips, zodat je het beste abonnement kiest dat jouw sportschool aanbiedt!

De beste lengte van een sportschoolabonnement

Wij adviseren je om allereerst te kijken naar de duur van het abonnement. Veel sportscholen geven je de keuze uit 1 maand, 3 maanden, 6 maanden, 12 maanden of 24 maanden. Vrijwel altijd geldt daarbij de regel: hoe langer het abonnement duurt, hoe lager de prijs per maand. Toch is het niet altijd verstandig om dan maar automatisch voor het langst durende abonnement te kiezen. Wanneer je nog niet zeker weet of fitness de sport voor jou is, kun je beter kiezen voor een wat korter abonnement om kennis te maken met de sport. Bevalt het na 3 maanden nog steeds? Super! Dan kun je dan kiezen voor een langer abonnement. Bevalt het niet? Dan zit je niet nog 21 maanden vast aan een abonnement dat je niet gebruikt.

Groepslessen inbegrepen

Ga je naar de sportschool om mee te doen aan lesjes Yoga, Pilates, Boksen of Zumba, of ben je van plan vrij te gaan fitnessen? Bij veel sportscholen is dit beiden mogelijk, maar ligt het aan je abonnement of je beiden mag doen. Let daarom goed op of jouw abonnement ook toegang tot groepslessen biedt, of juist toegang tot de fitnessruimte. Zo voorkom je teleurstellingen.

Zijn er faciliteiten die je gaat gebruiken?

Na je workout even douchen, de sauna in of onder de zonnebank? Bij steeds meer sportscholen is dit mogelijk. De vraag is echter wel: zit het bij je abonnement inbegrepen? Schat van tevoren in of en hoe vaak je gebruik gaat maken van de faciliteiten die de sportschool biedt, zodat je niet maandelijks teveel betaalt!

Hoe vaak ga je sporten?

Bij veel sportscholen geven de abonnementen je onbeperkt toegang tot de club, maar er zijn ook fitnesscentra waar je voor een lager maandbedrag, 1 of 2 keer per week kunt sporten. Als jij van jezelf weet dat je maximaal 1 of 2 keer van plan bent om te gaan fitnessen, kan dit een mooie manier zijn om een paar euro per maand uit te sparen.

Daluren, student of senior?

Korting op je fitnessabonnement, wie wil dat nou niet? Een flink aantal sportscholen in Nederland geven je dit wanneer je kiest voor een daluren abonnement. Dit houdt in dat je alleen tussen bepaalde openingstijden de club mag betreden. Daarnaast kun je ook nog wel eens korting krijgen wanneer je student bent, of 65+. Goed om op te letten wanneer je het perfecte abonnement wil samenstellen!

Ben je na het lezen van dit artikel toch niet helemaal zeker of de sportschool die je in gedachte had wel de juiste is voor je? Dan raden wij je aan om toch nog even verder te zoeken. Gebruik hierbij de websites van de sportscholen, of een vergelijkingssite zoals newgym. Hier vind je een overzicht van alle sportscholen in Amsterdam, Rotterdam, Den-Haag, Almere en bijvoorbeeld Tilburg. Maar naast de grote steden zijn ook de sportscholen in kleinere dorpen hier te vinden. Ideaal om eens rustig vanaf de bank te vergelijken!

TRX in sportschool
Gepubliceerd door: Lisa

Exotic Must Know

Open gesneden avocado bloem

Eén Avocado bevat 15 gram vet!

Wist je dat 100 gram avocado 15 gram vet bevat? Dat zijn veelal gezonde vetten die goed zijn voor je lijf. 100 gram avocado is 160 calorieën. Dus ondanks dat avocado's gezond zijn zijn en veel voedingsstoffen bevatten, zijn het wel kleine calorie monstertjes.

Eet zoveel mogelijk kleurrijke voeding

Groente en fruit die veel kleur bevatten, bevatten veel gezonde voedignsstoffen. Eet dus zo kleurrijk mogelijk en varieer! Dan krijg je zoveel mogeljk verchillende voedingsstoffen binnen.

Wist je dat komkommer en watermeloen familie zijn?

Komkommer en watereloen stammen allebei af van de tweezaadlobbige planten, het is dus familie van elkaar.

Je haar en huid hebben ook gezonde voeding nodig

Om je haar mooi glanzend te houden heeft ook je haar verzorging nodig vanuit binnenuit. Droog en breekbaar haar kan het gevolg zijn van slechte eetgewoontes en een tekort aan voedingsstoffen. Voedsel met Omega-3 vetten, zoals vette vis en noten, laten je haar weer glansen. Omdat je haar bijna pure lichaamseiwitten zijn, is het logisch dat proteïnerijke producten je haar versterken. Denk hierbij aan vlees, vis, zuivel en eieren.