Wijn en gezondheid

Wijn en gezondheid

Gezondheid Voeding Wijn Wijn drinken gezond?

Wijn is niet per definitie gezond, maar een glas wijn per dag zou volgens het Voedingscentrum geen kwaad kunnen. Of het nu een Barolo is of een glas Chardonnay. Na meer dan een glas zou de kans op bepaalde aandoeningen toenemen. Voor wie op safe wil spelen is er ook alcoholvrije wijn of wijn met weinig alcohol.

Alcohol vrije drankjes

De hype van alcoholvrije en alcoholarme wijnen dendert door. Steeds meer winkels, webshops en restaurants hebben het concept omarmt en bieden meer en meer mogelijkheden aan. Alcoholvrije wijn wordt in principe gemaakt zoals wijn normaal wordt gemaakt, met alcohol dus.

Pas wanneer het een goede wijn is wordt de alcohol door middel van bepaalde technieken onttrokken aan de wijn zodat er een alcoholvrije wijn ontstaat. Toch is er een “maar”. Een wijn mag volgens de Europese wetgeving alcoholvrij genoemd worden als er nog maximaal 0,5 % alcohol in zit. Als er 0,0 % op de fles staat, dan kun je er vanuit gaan dat bijvoorbeeld je glas Chardonnay ook echt alcoholvrij is.

wijn
Gepubliceerd door: Lisa

Exotic Must Know

Open gesneden avocado bloem

Eén Avocado bevat 15 gram vet!

Wist je dat 100 gram avocado 15 gram vet bevat? Dat zijn veelal gezonde vetten die goed zijn voor je lijf. 100 gram avocado is 160 calorieën. Dus ondanks dat avocado's gezond zijn zijn en veel voedingsstoffen bevatten, zijn het wel kleine calorie monstertjes.

Eet zoveel mogelijk kleurrijke voeding

Groente en fruit die veel kleur bevatten, bevatten veel gezonde voedignsstoffen. Eet dus zo kleurrijk mogelijk en varieer! Dan krijg je zoveel mogeljk verchillende voedingsstoffen binnen.

Wist je dat komkommer en watermeloen familie zijn?

Komkommer en watereloen stammen allebei af van de tweezaadlobbige planten, het is dus familie van elkaar.

Je haar en huid hebben ook gezonde voeding nodig

Om je haar mooi glanzend te houden heeft ook je haar verzorging nodig vanuit binnenuit. Droog en breekbaar haar kan het gevolg zijn van slechte eetgewoontes en een tekort aan voedingsstoffen. Voedsel met Omega-3 vetten, zoals vette vis en noten, laten je haar weer glansen. Omdat je haar bijna pure lichaamseiwitten zijn, is het logisch dat proteïnerijke producten je haar versterken. Denk hierbij aan vlees, vis, zuivel en eieren.